Tweede blog!

12 april 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Hoi iedereen!

Inmiddels zit ik hier weer bijna twee maanden, wat gaat de tijd toch snel.

Week 5
Deze week vrijdag kwam Jeffrey in Nieuw-Zeeland aan! Ik kreeg het een week eerder te horen, echt super lief van hem! Hij kon wel niet echt uitrusten van de lange reis, omdat we zaterdag vroeg moesten opstaan. We zijn die dag samen met twee anderen naar Arthur’s Pass geweest. In het begin was het bewolkt, waardoor werd afgeraden om de wat hogere tracks te doen. Later op de dag werd het beter en konden we nog van het mooie uitzicht genieten. We hebben ook de waterval Devil’s Punchbowl gezien. Daarna zijn we nog naar de Castle rocks geweest. Dit was echt indrukwekkend. Op deze locatie zijn ook scenes opgenomen van verschillende films, zoals Narnia en The Lord of the Rings. Zondag hebben Jeffrey en ik een wandeling gemaakt bij Taylor’s Mistake. Dat is een strand in Christchurch en daar ligt ook een wandelroute, genaamd Godley Head. Het was een zonnige dag, dus we hebben ons daar de hele dag vermaakt.

Week 6
Deze week heb ik Jeffrey veel van Christchurch laten zien. We hebben een wandeling gemaakt in de omgeving Burwood, waar ik verblijf en we hebben een bustour gehad door de stad. Verder zijn we op zaterdag naar Antartic Centre geweest. Hier krijg je een hoop informatie over Antartica en je kon ook zelf in een ruimte gaan staan en aanvoelen hoe koud een storm daar is. Zondag was het een regenachtige dag, maar we zijn alsnog gaan wandelen in Port Hills en Victoria park. In Victoria park zag je nog veel van de bosbrand, die een aantal weken geleden voor een hoop vernieling heeft gezorgt. We zagen namelijk dat een hoop bomen en struiken zwart waren en op sommige plaatsen zag je alleen nog maar de overgebleven zwarte grond. Halverwege de dag klaarde het gelukkig een beetje op waardoor we toch de hele dag op pad waren.

Week 7
Vrijdag had ik een dag vrij van school. Jeffrey en ik zijn daarom naar Lyttelton geweest en hebben de boot van 10:40 gepakt die naar Quail Island ging. In totaal konden maar dertig mensen mee met de boot en dit was ook gelijk de enige boot die deze dag naar het eiland toe ging. Na April kun je er helemaal niet meer heen, of je moet een eigen boot hebben. We werden pas om 3:30 weer opgehaald, dus we hadden tijd genoeg. Gelukkig hadden we zonnig weer, waardoor we een goed uitzicht hadden. We zagen tijdens onze wandeling rondom het eiland ook schipswrakken. Dit was opzich wel interessant om te zien. Na onze trip hebben we onze dag afgesloten in de Gondola. Dit is een monorail die naar de top van een berg gaat, waardoor je uitzicht hebt over de stad Christchurch en de haven. Dit was erg mooi om te zien. In het weekend zijn we naar Kaikoura geweest en gelukkig was het mooi weer. Toen we aankwamen zijn we eerst naar het hostel gelopen, dat er tevens goed uit zag, en daarna hebben we een seal kayak geboekt. Dit was echt leuk, we mochten drie uur in een kajak zitten onder begeleiding van twee andere mannen die ons van alles hebben uitgelegd over de dieren en het landschap. In deze kajak hoefde we niet vaak met peddels te peddelen, we hadden namelijk meer van zo’n trappers om vooruit te komen. Op zich wel relax, omdat je zo in alle rust om je heen kon kijken. We hebben een hoop zeehonden gezien en zelfs blue pinguïns. Daarna hebben we zitten zoeken naar een restaurant. Na de aardbeving is namelijk een hoop gesloten in Kaikoura, vanwege de afname aan toeristen en door beschadigde gebouwen. De dag erna is godzijdank de klok een uur terug gegaan. We moesten namelijk al vroeg opstaan, omdat we om kwart voor zeven een Whale Watch hadden geboekt. Dit was erg leuk. We zagen in het begin al gelijk een potvis, die een hele tijd een beetje boven water bleef. Ook hebben we zeehonden, dolfijnen en albatrossen gezien. Helaas moesten we eerder terug, omdat er iets mis was met de boot. Wel kregen wel een deel van ons geld terug, ondanks dat we een toch een walvis hebben gezien dus dat was wel fijn. De rest van de dag hebben we een track gelopen op de Kaikoura Peninsula. Het was eigenlijk net iets te warm voor een drie uur durende wandeling, maar dat was het zeker waard. Om vier uur hadden we weer de bus terug naar Christchurch.

Week 8
Dinsdag ochtend moest ik helaas weer afscheid nemen van Jeffrey L. Maar we hebben wel echt veel gezien samen en daar ben ik erg blij om! Daarna moest ik wat schoolwerk doen, omdat ik natuurlijk niet veel gedaan had tijdens de weken dat Jeffrey hier was. Ook had ik een toets vrijdag, waar ik nog vrij weinig voor gedaan had :P. Omdat het een drukke week was, heb ik in het weekend niet veel gedaan. Ik heb een lijst gemaakt van wat ik nog nodig heb tijdens de paasvakantie en ben zondag bij het water gaan zitten, gezellig samen met de eendjes. Het was namelijk een erg mooi weekend, vergeleken met de regenachtige dagen daarvoor. We hadden ook even last van de cycloon die in Australië was. Geen paniek, we staan nog allemaal op de grond en er is niets beschadigd of omgevallen.

Week 9
Aankomend weekend begint de Paasvakantie en heb daarom de afgelopen dagen alleen wat huiswerk gemaakt, zodat ik erna niet veel meer hoef te doen. Ik ga namelijk zaterdag 12 dagen met twee anderen reizen. We hebben een auto gehuurd en gaan onder andere naar Lake Tekapo, Wanaka, Queenstown, Te Anau en Milford Sound. Maar misschien zien we onderweg wel wat interessants waar we ook voor willen stoppen. Ik heb er echt zin in en hoop dat het weer een beetje goed wordt. Het is daar namelijk een stuk kouder dan hier in Christchurch.

Dit was het weer voor nu. Ik zal na de vakantie wel weer iets uploaden, zodat jullie weten wat we allemaal gezien en gedaan hebben! Tot snel!

Liefs,
Veronique